donderdag 17 december 2015

Eline's Pointsettia

Al op een eerdere kerstkaart liet ik onderdelen van de prachtige Poinsettia zien. Op deze kerstkaarten zie je 'em in zijn geheel. Nou, ja, bijna dan, want natuurlijk moest ik een laagje vervangen door een theebloemetje. Maar jullie verwachten waarschijnlijk niet anders hier :-)


Beide kaarten zijn eigenlijk hetzelfde. Het linnenkarton is van CraftEmotions. Ik gebruikte de kleuren KerstroodSmaragdgroenMosgroen en Honing. Het designpapier van Marianne Design heet Eline`s Woodland Christmas. Het is leuk om het effect van kleurgebruik te zien, als de kaarten zo naast elkaar staan.



De theebloem is gevouwen van Pickwick Cherry. Deze heb ik gebruikt in plaats van de kleinste bloemblaadjes van de Poinsettia. Daaronder de blaadjes van de Poinsettia uit Kerstrood en Smaragdgroen gestanst. De bladnerven zijn gestempeld met Gray Flannel en kleuren mooi mee met het gekleurde linnenkarton. Deze stempels zitten erbij in de set van de Poinsettia net als de Honingkleurige meeldraadjes op de theebloem en de gestanste Mosgroene takjes. De blaadjes heb ik voor het in elkaar plakken eerst opgebold. Naast de bloem zie je nog een paar mini sweetheart blossoms.


De tekst Gezegende Kerstdagen heb ik drie keer uit Honingkleurig linnenkarton gestanst. Daarna met behulp van de Glue pen en op elkaar geplakt. Dit gaat handig met een Pincet, daarmee krijg je de tekst mooi recht op elkaar.



Het kader en de mat onder het designpapier heb ik gestanst met de Double Stitch stansen van Crealies. Als je er twee tegelijk gebruikt, krijg je het mooie dubbele stikrandje gestanst.

Wat heb ik gebruikt:
CraftEmotions Linnenkarton 27x13,5 cm-Honing (kraft)
CraftEmotions Linnenkarton 27x13,5 cm-Kerstrood
CraftEmotions Linnenkarton 27x13,5 cm-Smaragdgroen
CraftEmotions Linnenkarton 27x13,5 cm-Mosgroen
Marianne Design Pretty Papers Bloc-Eline`s Woodland Christmas A5
Marianne Design Collectable-COL1393 Eline`s Poinsettia
Memento Ink Pad-Gray Flannel
Crealies Crea-Nest-Lies XXL-No.34/Double Stitch
Crealies Tekststans-No.103 Goede Kerstdagen
Crealies Tekststans-No.25 Gezegende
Sizzix Framelits Die Set-Labels, Fancy #6 (voor de theezakjes)
set mini sweetheart blossom-White
CraftEmotions Houten Ornamenten-Sweet Vintage Christmas/5 Point Star
Dovecraft ribbon
Hobby & Crafting Fun Pincet-Super Fijne Punt Recht
Sakura Quickie Glue pen
Aleene`s Quick Dry Tacky Glue

Groetjes van Adriana

1 opmerking:

  1. Even de kleuren omdraaien en het ziet er meteen weer heel anders uit! Prachtige kaarten, Adriana.
    Groetjes, Manja.

    BeantwoordenVerwijderen